رساله معماری طراحی دانشکده هنر و معماری با رویکرد معماری سنتی
**********************************************************************
فصل اول:کلیات طرح
۱-۱ مقدمه: ۲
۱-۲ بیان مسئله: ۳
۱-۳ فرضیه تحقیق: ۳
۱-۴ اهداف تحقیق: ۴
۱-۵ سوال اصلی تحقیق: ۴
۱-۶ جنبه نوآوری تحقیق و جدیدبودن تحقیق: ۴
۱-۷ روش کار(روش تحقیق): ۵
۱-۸ روش گردآوری اطلاعات: ۵
۱-۹ ابزارگردآوری اطلاعات: ۵
۱-۱۰ روش تجزیه و تحلیل اطلاعات: ۵
۱-۱۱ نتیجه گیری: ۵
**********************************************************************
فصل دوم : مطالعات پایه
بخش اول ۸
مقدمه ۸
۲-۱-۱ تعریف یادگیری ۹
۲-۱-۲ مفهوم آموزش ۹
۲-۱-۳ تعاریف آموزش و پرورش ۱۰
۲-۱-۳-۱ تعریف آموزش و پرورش از دیدگاه دانشمندان مسلمان گذشته ۱۰
۲-۱-۳-۲ تعریف آموزش و پرورش از دیدگاه اندیشمندان ایرانی امروز ۱۱
۲-۱-۳-۳ تعریف آموزش و پرورش از دیدگاه اندیشمندان غربی ۱۲
۲-۱-۴ فلسفه آموزش و پرورش ۱۲
۲-۱-۵ نظریه های آموزش و پرورش ۱۳
۲-۱-۶ تاریخ آموزش و پرورش ۱۴
۲-۱-۶-۱ آموزش در جوامع بدوی ۱۵
۲-۱-۶-۲ آموزش در قدیمی ترین تمدن ها ۱۶
۲-۱-۶-۳ آموزش در ایران باستان ۱۶
۲-۱-۶-۴ آموزش در دنیای اسلام ۱۸
۲-۱-۷ آموزش و پرورش نوین ۱۹
۲-۱-۸ معماری فضاهای آموزشی در ایران ۲۰
۲-۱-۸-۱ فضاهای آموزشی در اوایل ظهور اسلام در ایران ۲۰
۲-۱-۸-۲ تاسیس مدارس اسلامی در ایران پس از ظهور اسلام ۲۲
۲-۱-۸-۳ مدارس پیش از سلجوقیان(قرن سوم تا اواسط قرن پنجم هجری) ۲۳
۲-۱-۸-۴ مدارس نظامیه(اواسط قرن پنجم تا اوایل قرن ششم هجری) ۲۳
۲-۱-۸-۵ مدارس بعد از نظامیه(قرن ششم تا هشتم هجری) ۲۴
۲-۱-۸-۶ دوران کلاسیک یا عصر طلایی صفوی ۲۵
۲-۱-۸-۷ دوران معاصر ۲۷
۲-۱-۸-۸ مدارس مدرن ۳۱
بخش دوم ۳۳
۲-۲-۱ ماهیت هنر و معماری ۳۳
۲-۲-۱-۱ ماهیت هنر ۳۳
۲-۲-۱-۲ ماهیت معماری ۳۴
۲-۲-۲ نگاهی به تاریخچه آموزش هنر و معماری در ایران ۳۶
۲-۲-۳ مروری بر الگوهای جهانی آموزش هنر و معماری ۳۸
۲-۲-۴ ارکان آموزش هنر ومعماری با تاکید بر عنصر محیط و دانشجو ۴۴
۲-۲-۵ انسجام در آموزش معماری (پیوند آموزشی کلاس و آتلیه) ۴۷
۲-۲-۶ پرورش خلاقیت – هدف آموزش هنر و معماری ۴۸
بخش سوم ۴۹
۲-۳-۱ واژه هویت ۴۹
۲-۳-۲ معنای هویت در معماری ۵۱
۲-۳-۳ هویت و معماری بومی ۵۳
۲-۳-۴ هویت در معماری ایران ۵۴
۲-۳-۵ هویت در معماری معاصر ایران ۵۹
۲-۳-۶ هویت در معماری معاصر ایران از زبان بزرگان ۶۰
۲-۳-۷ هویت در معماری اسلامی ۶۴
۲-۳-۸ اصالت و هویت در معماری اسلامی ۶۵
۲-۳-۹ اصول معماری ایرانی- اسلامی ۶۷
۲-۳-۱۰ لایه های گوناگون شکل دهنده به هویت معماری ایرانی ۶۹
نتیجه گیری ۷۳
دیاگرام فصل دوم ۷۴
فهرست فصل دوم ۷۵
**********************************************************************
فصل سوم: مطالعات تطبیقی(بررسی مصادیق)
۳-۱ معرفی و تحلیل مصداق مدرسه هنر و معماری جهان ۷۷
۳-۱-۱ دانشکده معماری هاروارد ۷۷
۳-۱-۲ مدرسه معماری باهاوس ۸۰
۳-۱-۳ دانشکده هنر و معماری دانشگاه بیل، آمریکا ۶۰
۳-۱-۴ دانشکده هنر و معماری دانشگاه سین سیناتی ۶۰
۳-۱-۵ دانشکده هنر و معماری دانشگاه اوپورتو ۶۰
۳-۲ معرفی و تحلیل مصداق مدرسه هنر و معماری ۶۲
۳-۲-۱ دانشکده هنرهای زیبا- دانشگاه تهران ۶۸
۳-۲-۲ دانشکده معماری شهید بهشتی ۶۸
۳-۲-۳ دانشکده معماری علم و صنعت ۶۸
**********************************************************************
فصل چهارم: مطالعات زمینه
۴-۱ مازندران ۷۸
۴-۲ آب و هوا ۸۰
۴-۳ عوامل موثر بر اقلیم ۸۱
۴-۴ بادها ۸۳
۴-۵ بارش ۸۴
۴-۶ شهرستان های استان مازندران ۸۴
۴-۷ سلمان شهر ۸۶
۴-۸ وضعیت آب و هوایی سلمان شهر ۸۷
۴-۹ طراحی اقلیمی منطقه معتدل و مرطوب ۸۷
۴-۱۰ بافت شهری ۸۷
۴-۱۱ خصوصیات بناها در منطقه معتدل و مرطوب ۸۸
۴-۱۱-۱ مصالح ۸۸
۴-۱۱-۲ فرم و جهت ساختمان ۸۸
۴-۱۱-۳ تاثیر تدابیر اقلیمی بر روی نما ۸۹
۴-۱۱-۴ برونگرایی ۸۹
۴-۱۱-۵ انواع فضاها ۹۰
۴-۱۱-۶ چهار فصل بودن بنا ۹۰
۴-۱۱-۷ تیپولوژی بنا ۹۰
۴-۱۲ ویژگی های معماری بومی مناطق معتدل و مرطوب ۹۱
۴-۱۳ عناصر معماری در اقلیم معتدل و مرطوب ۹۲
۴-۱۳-۱ خانه ۹۲
۴-۱۳-۲ کوتام ۹۳
۴-۱۳-۳ کندوج ۹۳
۴-۱۳-۴ تلمبار ۹۴
۴-۱۴ پیشنهاداتی جهت طراحی در اقلیم معتدل و مرطوب ۹۴
۴-۱۴-۱ جانمایی و فرم ساختمان ۹۴
۴-۱۴-۲ جهت ساختمان ۹۴
۴-۱۴-۳ کوران ۹۵
۴-۱۴-۴ موقعیت و اندازه بازشوها ۹۵
۴-۱۴-۵ احیاء عنصر ایوان ۹۵
۴-۱۵ محدوده زمین ۹۷
۴-۱۶ روند طراحی ۹۷
**********************************************************************
فصل پنجم: مطالعات تحلیلی
بخش اول ۹۹
۵-۱ عوامل موثر در طراحی فضاهای آموزشی ۹۹
۵-۱-۱ نقش محیط بر آموزش و پرورش ۹۹
۵-۱-۲ مفاهیم بنیادی فضا در فرآیند طراحی محیطی ۹۹
۵-۱-۳ عوامل موثر در خلاقیت ۱۰۰
۵-۱-۴ نقش محیط کالبدی در پویایی آموزش و پرورش نوین ۱۰۰
۵-۱-۵ عوامل تاثیر گذار بر فضای آموزشی و نقش آنها در ارتقای کیفیت آموزشی ۱۰۱
۵-۱-۶ نور در معماری ۱۰۲
۵-۱-۷ نور در معماری سنتی ایران ۱۰۳
۵-۱-۸ نور در معماری مدارس سنتی ایران ۱۰۴
۵-۱-۸-۱ تاریخچه بهره گیری از نور طبیعی در مدارس سنتی ایران ۱۰۶
۵-۱-۸-۲ رواق در معماری مدارس ۱۰۸
۵-۱-۸-۳ تووشبند در معماری مدارس ۱۰۸
۵-۱-۸-۴ شباک ها در معماری مدارس ۱۰۹
۵-۱-۸-۵ قاب بندی های مشبک در معماری مدارس ۱۰۹
۵-۱-۸-۶ روزن ها در معماری مدارس ۱۰۹
۵-۱-۸-۷ ارسی ها در معماری مدارس ۱۱۰
۵-۱-۸-۸ جامغانه ها در معماری مدارس ۱۱۰
۵-۱-۸-۹ هورنو در معماری مدارس ۱۱۱
۵-۱-۹ نور در عصر کهن تا عصر حاضر ۱۱۲
بخش دوم ۱۱۲
۵-۲ استانداردها، ضوابط و معیارهای طراحی فضا ۱۱۲
۵-۲-۱ برنامه ریزی فیزیکی فضاهای آموزشی ۱۱۳
۵-۲-۲ برنامه فیزیکی دانشکده ۱۱۳
فهرست منابع ۱۲۸
فرمت فایل : Word
تعداد صفحات : 193 صفحه