آرک شاپ

دانلود رساله ، پایان نامه ، پروژه معماری

آرک شاپ

دانلود رساله ، پایان نامه ، پروژه معماری

طبقه بندی موضوعی

بایگانی

بزرگان حوزه های مختلف علوم اجتماعی در طول تاریخ در مورد مسئله هویت بسیار بحث کرده اند و نظریه های متنوع داده اند که این خود گواه بر پیچیدگی مفهوم هویت می باشد. به همین دلیل، هویت از مباحث سهل و ممتنع در عرصه علوم اجتماعی است. از طرفی دستیابی به معماری باهویت، همواره موضوعی بسیار پراهمیّت در معماری ایران بوده است. کوشش در حرکت به سوی معماری باهویت در معماری و شهرسازی معاصر ایران، پاسخی به نیازهای معنوی انسانها، در کنار تمامی نیازهای مادی ایشان است. در دوران مدرن با وقوع انقلاب صنعتی و شکل گیری جهان بینی جدید نوعی معماری صورت گرفت که مدّعی بود میتواند در تمامی نقاط دنیا به صورت هماهنگ و …

**********************************************************************


فهرست مطالب

فصل اول:کلیات طرح
۱-۱ مقدمه: ۲
۱-۲ بیان مسئله: ۳
۱-۳ فرضیه تحقیق: ۳
۱-۴ اهداف تحقیق: ۴
۱-۵ سوال اصلی تحقیق: ۴
۱-۶ جنبه نوآوری تحقیق و جدیدبودن تحقیق: ۴
۱-۷ روش کار(روش تحقیق): ۵
۱-۸ روش گردآوری اطلاعات: ۵
۱-۹ ابزارگردآوری اطلاعات: ۵
۱-۱۰ روش تجزیه و تحلیل اطلاعات: ۵
۱-۱۱ نتیجه گیری: ۵

**********************************************************************
فصل دوم : مطالعات پایه
بخش اول ۸
مقدمه ۸
۲-۱-۱ تعریف یادگیری ۹
۲-۱-۲ مفهوم آموزش ۹
۲-۱-۳ تعاریف آموزش و پرورش ۱۰
۲-۱-۳-۱ تعریف آموزش و پرورش از دیدگاه دانشمندان مسلمان گذشته ۱۰
۲-۱-۳-۲ تعریف آموزش و پرورش از دیدگاه اندیشمندان ایرانی امروز ۱۱
۲-۱-۳-۳ تعریف آموزش و پرورش از دیدگاه اندیشمندان غربی ۱۲
۲-۱-۴ فلسفه آموزش و پرورش ۱۲
۲-۱-۵ نظریه های آموزش و پرورش ۱۳
۲-۱-۶ تاریخ آموزش و پرورش ۱۴
۲-۱-۶-۱ آموزش در جوامع بدوی ۱۵
۲-۱-۶-۲ آموزش در قدیمی ترین تمدن ها ۱۶
۲-۱-۶-۳ آموزش در ایران باستان ۱۶
۲-۱-۶-۴ آموزش در دنیای اسلام ۱۸
۲-۱-۷ آموزش و پرورش نوین ۱۹
۲-۱-۸ معماری فضاهای آموزشی در ایران ۲۰
۲-۱-۸-۱ فضاهای آموزشی در اوایل ظهور اسلام در ایران ۲۰
۲-۱-۸-۲ تاسیس مدارس اسلامی در ایران پس از ظهور اسلام ۲۲
۲-۱-۸-۳ مدارس پیش از سلجوقیان(قرن سوم تا اواسط قرن پنجم هجری) ۲۳
۲-۱-۸-۴ مدارس نظامیه(اواسط قرن پنجم تا اوایل قرن ششم هجری) ۲۳
۲-۱-۸-۵ مدارس بعد از نظامیه(قرن ششم تا هشتم هجری) ۲۴
۲-۱-۸-۶ دوران کلاسیک یا عصر طلایی صفوی ۲۵
۲-۱-۸-۷ دوران معاصر ۲۷
۲-۱-۸-۸ مدارس مدرن ۳۱
بخش دوم ۳۳
۲-۲-۱ ماهیت هنر و معماری ۳۳
۲-۲-۱-۱ ماهیت هنر ۳۳
۲-۲-۱-۲ ماهیت معماری ۳۴
۲-۲-۲ نگاهی به تاریخچه آموزش هنر و معماری در ایران ۳۶
۲-۲-۳ مروری بر الگوهای جهانی آموزش هنر و معماری ۳۸
۲-۲-۴ ارکان آموزش هنر ومعماری با تاکید بر عنصر محیط و دانشجو ۴۴
۲-۲-۵ انسجام در آموزش معماری (پیوند آموزشی کلاس و آتلیه) ۴۷
۲-۲-۶ پرورش خلاقیت – هدف آموزش هنر و معماری ۴۸
بخش سوم ۴۹
۲-۳-۱ واژه هویت ۴۹
۲-۳-۲ معنای هویت در معماری ۵۱
۲-۳-۳ هویت و معماری بومی ۵۳
۲-۳-۴ هویت در معماری ایران ۵۴
۲-۳-۵ هویت در معماری معاصر ایران ۵۹
۲-۳-۶ هویت در معماری معاصر ایران از زبان بزرگان ۶۰
۲-۳-۷ هویت در معماری اسلامی ۶۴
۲-۳-۸ اصالت و هویت در معماری اسلامی ۶۵
۲-۳-۹ اصول معماری ایرانی- اسلامی ۶۷
۲-۳-۱۰ لایه های گوناگون شکل دهنده به هویت معماری ایرانی ۶۹
نتیجه گیری ۷۳
دیاگرام فصل دوم ۷۴
فهرست فصل دوم ۷۵

**********************************************************************
فصل سوم: مطالعات تطبیقی(بررسی مصادیق)
۳-۱ معرفی و تحلیل مصداق مدرسه هنر و معماری جهان ۷۷
۳-۱-۱ دانشکده معماری هاروارد ۷۷
۳-۱-۲ مدرسه معماری باهاوس ۸۰
۳-۱-۳ دانشکده هنر و معماری دانشگاه بیل، آمریکا ۶۰
۳-۱-۴ دانشکده هنر و معماری دانشگاه سین سیناتی ۶۰
۳-۱-۵ دانشکده هنر و معماری دانشگاه اوپورتو ۶۰
۳-۲ معرفی و تحلیل مصداق مدرسه هنر و معماری ۶۲
۳-۲-۱ دانشکده هنرهای زیبا- دانشگاه تهران ۶۸
۳-۲-۲ دانشکده معماری شهید بهشتی ۶۸
۳-۲-۳ دانشکده معماری علم و صنعت ۶۸

**********************************************************************
فصل چهارم: مطالعات زمینه
۴-۱ مازندران ۷۸
۴-۲ آب و هوا ۸۰
۴-۳ عوامل موثر بر اقلیم ۸۱
۴-۴ بادها ۸۳
۴-۵ بارش ۸۴
۴-۶ شهرستان های استان مازندران ۸۴
۴-۷ سلمان شهر ۸۶
۴-۸ وضعیت آب و هوایی سلمان شهر ۸۷
۴-۹ طراحی اقلیمی منطقه معتدل و مرطوب ۸۷
۴-۱۰ بافت شهری ۸۷
۴-۱۱ خصوصیات بناها در منطقه معتدل و مرطوب ۸۸
۴-۱۱-۱ مصالح ۸۸
۴-۱۱-۲ فرم و جهت ساختمان ۸۸
۴-۱۱-۳ تاثیر تدابیر اقلیمی بر روی نما ۸۹
۴-۱۱-۴ برونگرایی ۸۹
۴-۱۱-۵ انواع فضاها ۹۰
۴-۱۱-۶ چهار فصل بودن بنا ۹۰
۴-۱۱-۷ تیپولوژی بنا ۹۰
۴-۱۲ ویژگی های معماری بومی مناطق معتدل و مرطوب ۹۱
۴-۱۳ عناصر معماری در اقلیم معتدل و مرطوب ۹۲
۴-۱۳-۱ خانه ۹۲
۴-۱۳-۲ کوتام ۹۳
۴-۱۳-۳ کندوج ۹۳
۴-۱۳-۴ تلمبار ۹۴
۴-۱۴ پیشنهاداتی جهت طراحی در اقلیم معتدل و مرطوب ۹۴
۴-۱۴-۱ جانمایی و فرم ساختمان ۹۴
۴-۱۴-۲ جهت ساختمان ۹۴
۴-۱۴-۳ کوران ۹۵
۴-۱۴-۴ موقعیت و اندازه بازشوها ۹۵
۴-۱۴-۵ احیاء عنصر ایوان ۹۵
۴-۱۵ محدوده زمین ۹۷
۴-۱۶ روند طراحی ۹۷

**********************************************************************
فصل پنجم: مطالعات تحلیلی
بخش اول ۹۹
۵-۱ عوامل موثر در طراحی فضاهای آموزشی ۹۹
۵-۱-۱ نقش محیط بر آموزش و پرورش ۹۹
۵-۱-۲ مفاهیم بنیادی فضا در فرآیند طراحی محیطی ۹۹
۵-۱-۳ عوامل موثر در خلاقیت ۱۰۰
۵-۱-۴ نقش محیط کالبدی در پویایی آموزش و پرورش نوین ۱۰۰
۵-۱-۵ عوامل تاثیر گذار بر فضای آموزشی و نقش آنها در ارتقای کیفیت آموزشی ۱۰۱
۵-۱-۶ نور در معماری ۱۰۲
۵-۱-۷ نور در معماری سنتی ایران ۱۰۳
۵-۱-۸ نور در معماری مدارس سنتی ایران ۱۰۴
۵-۱-۸-۱ تاریخچه بهره گیری از نور طبیعی در مدارس سنتی ایران ۱۰۶
۵-۱-۸-۲ رواق در معماری مدارس ۱۰۸
۵-۱-۸-۳ تووشبند در معماری مدارس ۱۰۸
۵-۱-۸-۴ شباک ها در معماری مدارس ۱۰۹
۵-۱-۸-۵ قاب بندی های مشبک در معماری مدارس ۱۰۹
۵-۱-۸-۶ روزن ها در معماری مدارس ۱۰۹
۵-۱-۸-۷ ارسی ها در معماری مدارس ۱۱۰
۵-۱-۸-۸ جامغانه ها در معماری مدارس ۱۱۰
۵-۱-۸-۹ هورنو در معماری مدارس ۱۱۱
۵-۱-۹ نور در عصر کهن تا عصر حاضر ۱۱۲
بخش دوم ۱۱۲
۵-۲ استانداردها، ضوابط و معیارهای طراحی فضا ۱۱۲
۵-۲-۱ برنامه ریزی فیزیکی فضاهای آموزشی ۱۱۳
۵-۲-۲ برنامه فیزیکی دانشکده ۱۱۳
فهرست منابع ۱۲۸



خرید
قیمت : 40000 تومان
فرمت فایل : Word
تعداد صفحات : 193 صفحه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی